«

»

Mar 07 2012

Spoof report ends up on WPXI; WTAE hires new anchor; Rasmussen named morning news anchor at KD-AM

WPXI-TV (11) picked up a false story during its early morning newscast on Wednesday. The Post-Gazette reports that the station reported a story that Pittsburgh Steeler Hines Ward had signed with the Baltimore Ravens. The report came from BroCouncil.com – a Pittsburgh-based website which describes itself as providing, “a fun, humorous, and informative website for men.” The website is not specifically an all-spoof site like The Onion, but occasionally runs such stories. WPXI news director Mike Goldrick blamed the “world of lightning-quick information” for the gaffe. “We promise to be more vigilant and tighter measures have been put in place,” he said.

++++++++++

WTAE-TV (4) has hired Andrew Del Greco as a general assignment editor. Del Greco previously worked at KRNV-TV in Nevada and KPVI-TV in Idaho. He will also cover political news and special reports

++++++++++

Since the departure of Bill Rehkopf to Washington, D.C. in January, afternoon anchor Paul Rasmussen has been covering the morning shift on KDKA-AM (1020). Mr. Rasmussen was named permanent morning anchor earlier this week.

PG